..:::وبلاگ مبین:::..
 
وبلاگ مورد نظر شما
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:مشکلات کامپیوتری,کامپیوتر , توسط مرتضی خورشیدی

%وقتي مايعي روي لپ تاپ ريخت چكار كنيم؟

معمولا وقتي چنين مساله اي پيش مي آيد افراد عكس العمل هاي مختلفي دارند . بعضي ها دست و پاي خود را گم كرده و باعث مي شوند كه آسيب جدي تري به وسيله ي مورد نظر وارد شود. اما در اين مقاله مي خواهيم به نكاتي اشاره كنيم كه كمترين خسارت ممكن را ببينيد.

بقیه در ادامه مطلب***



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 14 تير 1390برچسب:, توسط مرتضی خورشیدی

تلاش چند ساله يک گروه حرفه اي به رهبري داود ميرباقري به ثمر نشسته و اين روزها مردم شاهد پخش مختارنامه از رسانه ملي هستند. ظاهرا تمام اين انتظارها بي ثمر نبوده و مختارنامه مي تواند انتظار مخاطب مشکل پسند ايراني را برآورده کند.

اين گزارش خلاصه اي است از داستان مختارنامه؛ مجموعه اي تلويزيوني که در 40 قسمت ميزبان جمعه شب هاي شما خواهد بود:

 

سه قسمت اول: مختار كه بود؟

مختارنامه

ميرباقري براي ورود به قصه‌اش درست زماني را انتخاب كرده كه ماجراي سريال تحسين شده‌اش امام علي(ع) تمام شده. سال 41 هجري. امام علي(ع) در كوفه به دست ابن ملجم شهيد مي‌شود و امام حسن(ع) جاي پدر را مي‌گيرد.

امام علي(ع) قبل از شهادت سپاه كوفه را آماده كرده بود تا براي جنگ دوباره به صفين برود اما نشد و امام حسن(ع) راه او را پيش گرفت. سپاه را به سمت صفين برد اما بين راه با پول و وعده‌هاي معاويه سپاه كوفه از هم پاشيد و كار به جايي رسيد كه امام به دست كوفيان زخمي شد. ما در سريال مي‌بينيم كه اين ماجراها همزمان با 40 سالگي مختار است.

او بعد از مرگ پدرش كه از فرماندهان جنگ با ايران بوده و زير پاي فيل سپاه ساساني كشته شده، سياست و جنگ را كنار گذاشته و در مدائن و در جنوب كوفه گندم‌كاري مي‌كند. امام كه مجروح شده به حاكم مدائن كه عموي مختار است پناه مي‌آورد و عمو هم مختار را فرا مي‌خواند تا از امام محافظت كند. اينگونه پاي مختار به ماجرا باز مي‌شود. مختار اينجاي قصه زير بار همراهي با امام حسن(ع) نمي‌رود. سه قسمت ابتدايي مختارنامه، همين دوران را نشان مي‌دهد. درحقيقت ما در اين سه قسمت با حال و هوا و شخصيت مختار آشنا مي‌شويم. در قسمت دوم بخش ديگري از زندگي مختار را مي‌بينيم. زندگي شخصي او را.

مختار 2 زن داشته كه عقايد متفاوتي داشته‌اند. فريبا كوثري (عمره) نقش زن مثبت و طرفدار آل علي را دارد و نسرين مقانلو (ام ثابت) هم نقش زن منفي و سياستمدار او را دارد. اين وسط مادر مختار (ژاله علو) هم هست كه كارش ميانه‌داري بين دو هوو است. مختار از چهره‌هاي سرشناس كوفه است طوري كه مهدي فخيم‌زاده (عمربن‌سعد) كه پدرش سعد ابي وقاص فاتح ايران است، براي وصلت با خانواده او پا پيش مي‌گذارد.

در قسمت دوم فخيم‌زاده و مقانلو را مي‌بينيم يعني در قسمت آينده كه هفته بعد پخش مي‌شود.

قسمت سوم ماجراي شهادت امام حسن(ع) است. انگار ميرباقري چيزي در ويشكا آسايش ديده كه يك امام‌كشي ديگر راهم به او سپرده. اگر يادتان باشد در سريال امام‌علي(ع) او در نقش قطام، محرك اصلي وردان ابن ‌ملجم براي شهادت امام علي(ع) بود. در اين سريال و در نقش كوتاهي هم كه دارد جعده است. زن امام حسن(ع) كه با زهري كه معاويه فرستاده اين امام را هم شهيد مي‌كند. مي‌خواهيد يك اتفاق غيرمنتظره ببينيد؛ اين قسمت سوم را از دست ندهيد.

احمد ايراندوست يا همان غول برره با شمايلي عجيب وارد مي‌شود.

مختارنامه

قسمت چهار تا شش: حسين(ع) مي‌آيد

اگرتا قسمت سوم با سريال ارتباط برقرار نكرده‌ايد هنوز وقت داريد. از قسمت چهارم همه‌چيز عوض مي‌شود از سال 41 هجري به سال 60 مي‌رويم. همان سالي كه معاويه مي‌ميرد و با روي كار آمدن يزيد مقدمات فاجعه كربلا آماده مي‌شود. عرب‌نيا از اين قسمت گريم ميانسالي دارد و 20 سالي مسن‌تر شده. داوود رشيدي و ژاله علو از اين قسمت وارد سريال مي‌شوند. رشيدي پدر زن مختار است. قسمت پنجم جايي است كه با نامه‌هاي كوفيان كه يكي از آنها را هم مختار نوشته، امام حسين(ع) مسلم را به كوفه مي‌فرستد. امين زندگاني بازيگر نقش مسلم است. جالب است بدانيد سكانس ورود مسلم به كوفه اولين سكانسي بود كه از اين سريال فيلمبرداري شد. آن هم در فروردين‌ماه شش سال قبل، در كوير كاشان.

اگر مي‌خواهيد اشقيا را ببينيد بايد تا قسمت ششم صبر كنيد. ميرباقري در اين قسمت دو چهره نام آشناي فاجعه عاشورا را برايمان رونمايي مي‌كند. عبيدالله‌بن زياد، حاكم كوفه، كه نقشش را فرهاد اصلاني بازي مي‌كند. فكرش را بكنيد صفدر سريال آشپزباشي با آن شلختگي عامل اصلي كربلاست. شمر هم اين قسمت مي‌آيد. محمد فيلي اين نقش را بازي كرده با گريمي عجيب و غريب. فيلي را هم هنوز خيلي‌هايمان با نسيم‌بيگ سريال «روزي روزگاري» مي‌شناسيم. فرخ نعمتي و پرويز‌ پورحسيني هم از اين قسمت اضافه مي‌شوند. نعمتي كه نقش امام رضا(ع) را در ولايت عشق داشت، اينجا هاني‌بن عروه است. كسي كه در بگير و ببند ابن زياد، مسلم را پناه مي‌دهد. پورحسيني هم نقش كوتاهي دارد ميثم تمار يار امام علي(ع) كه توسط ابن زياد به دار آويخته مي‌شود.

مختارنامه

قسمت 7 تا9: روز واقعه

در قسمت‌هاي هفتم و هشتم با بي‌وفايي كوفيان مسلم دستگير و شهيد مي‌شود، مختار هم كه خانه‌اش يكي از پناهگاه‌هاي مسلم بوده دستگير مي‌شود و به زندان مي‌افتد. نقش امين زندگاني و فرخ نعمتي در اين قسمت تمام مي‌شود. واقعه عاشورا در قسمت نهم اتفاق مي‌افتد. مختار در زندان است و فقط خبر را مي‌شنود ما هم مثل مختار فقط خبرها را مي‌شنويم و تبعات را مي‌بينيم. البته ميرباقري برعكس شوذب خزانه‌دار (امين تارخ) سريال «معصوميت از دست رفته»‌اش به اين راحتي از ماجرا عبور نكرده. ما در 31 قسمت بعدي مختارنامه حداقل 5 برش از واقعه را به بهانه‌هاي مختلف از روياي مختار تا اعترافات اشقيا خواهيم ديد.

 

قسمت 10 تا 14: در كنار خانه خدا

شايد بارها رضا كيانيان را با گريم عجيبش ديده‌ايد. او از قسمت 12 به سريال اضافه مي‌شود. جعفر دهقان برادر او و مصعب‌بن زبير است. بهنوش طباطبايي هم عروس كوچك خانواده زبير است. محمد صادقي هم كه او را با مامون «ولايت عشق» مي‌شناسيم در اين قسمت به عنوان بار ابن زبير و با نام ابن‌كامل اضافه مي‌شود كلا از اين قسمت ريتم و فضاي سريال تندتر و اكشن‌تر شده و درگيري‌هاي بزرگ آغاز مي‌شود. عبدالله‌بن زبير پسر زبير معروف است كه در مكه ادعاي خلافت كرده. در اين قسمت ما از كوفه جدا شده و به مكه مي‌رويم و كعبه را مي‌بينيم چون مختار بعد از رهايي از زندان كوفه به مكه مي‌رود چون آنها ادعاي خونخواهي حسين(ع) را كرده‌اند. اولين جنگ بزرگ سريال دو قسمت بعد شروع مي‌شود. جنگ و محاصره مكه توسط سپاه شام، يزيد، حسين‌بن نمير (سيامك اطلسي) را به مكه فرستاده. در قسمت 14 جنگ را خواهيم ديد و رشادت مختار، سپاه شام را عقب مي‌برد. در همين قسمت، كعبه توسط منجنيق‌هاي شام گلوله باران شده و آتش مي‌گيرد.

مختارنامه

قسمت 15 تا21:‌ اي عمو! آب چه شد؟

قسمت 15 يزيد مي‌ميرد و محاصره برداشته مي‌شود. مختار كه مي‌بيند آبش با آل زبير در يك جو نمي‌رود به كوفه بر مي‌گردد. با مرگ يزيد، كوفه شلوغ مي‌شود و توابين قيام مي‌كنند. مختار قاطي آنها نمي‌شود و كار آنها را سياسي مي‌داند.

دومين جنگ درقسمت 18 اتفاق مي‌افتد. جنگ عين‌الورده بين توابين و سپاه شام. اين تنها جنگ سريال است كه مختار در آن نقشي ندارد. جنگ با شكست توابين تمام مي‌شود. اين جنگ و جنگ‌هاي سريال در بيابان‌هاي شاهرود فيلمبرداري شده. ميرباقري يكي از دراماتيك‌ترين صحنه‌هاي كربلا را در قسمت 21 آورده جايي كه ابراهيم‌بن مالك اشتر (حسن ميرباقري) ياد دوست دوران بچگي‌اش عباس مي‌افتد. حدود 12 دقيقه ما صحنه شهادت حضرت عباس(ع) را در روياي ابراهيم مي‌بينيم. جالب است اگر تمام قسمت‌هاي سريال به موقع پخش شود اين قسمت از سريال درست شب شهادت امام رضا(ع) روي آنتن مي‌رود. ابراهيم با مختار پيمان مي‌بندد كه قيام كند و خونخواهي عباس (ع) و آل حسين(ع) را بكند.

مختارنامه

قسمت 22تا 30: خون در برابر خون

آغاز قيام مختار از قسمت 22 است. دراين قسمت، ياران مختار با روشن كردن آتش روي پشت بام‌ها قيام را با فرياد يالثارات الحسين (كجايند خون‌خواهان حسين) آغاز مي‌كنند. اين قسمت و قسمت بعدي صحنه‌هاي نبرد و فتح گام به گام كوفه است. عمربن سعد از مختار امان مي‌گيرد. شمر و حرمله فرار مي‌كنند و ابن زياد به دربار شام مي‌رود. اما اصلا نگران نباشيد شمر 7 قسمت بعد يعني قسمت 29 و حرمله قسمت بعدي آن كشته مي‌شود. قسمت‌هايي كه در فروردين سال 90 خواهيم ديد.

 

قسمت 30 تا 40: موسم جنگ‌هاي بزرگ

صبركنيد هنوز سه جنگ بزرگ مانده، جنگ‌هايي كه ديگر در بهار و تابستان 90 روي آنتن مي‌رود.

جنگ مختار با ابن زياد. جنگ مختار با آل زبير و جنگ مختار با سپاه شام. همزمان باز هم كوفيان طبق معمول كم مي‌آورند و مختار را تنها مي‌گذارند. در اين قسمت‌ها مي‌توانيم يكي ديگر از اتفاقات غيرمنتظره را ببينيم. حامد حدادي بسكتباليست ملي‌پوش ايران با گريمي عجيب جزو سپاه آل زبير است. مختار در اين قسمت‌ها گرد پيري رويش نشسته و آخر سرهم توسط جعفر دهقان (مصعي‌بن زبير) در كوفه شهيد مي‌شود. با اين اوصاف 40 قسمت مختار فراز و نشيب زيادي دارد كه بايد تا سكانس‌ آخر آن را تعقيب كرد.


نوشته شده در تاريخ شنبه 11 تير 1390برچسب:, توسط مرتضی خورشیدی

سازندگان تلفن هر سال برخي از مدل‌هاي مفهومي فوق‌العاده را نمايش مي‌دهند كه حتي اگر 99 درصد آن‌ها هرگز به توليد انبوه نرسند، چشم‌انداز كوچكي از تلفن‌هايي را به ما نشان مي‌دهند كه ممكن است در آينده‌اي نه چندان دور به دست بگيريم.

به گزارش سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دانستن اين‌كه مدل بعدي آيفون چه شكلي خواهد بود با اين كه تلفن‌هايي كه تا چند سال ديگر به بازار عرضه مي‌شوند، چگونه خواهند بود، متفاوت است؛ شايد شما هم تاكنون به تلفن‌هاي همراه آينده فكر كرده باشيد؟ اين گزارش به بررسي برخي از مدل‌هاي مفهومي مي‌پردازد كه شايد جزء برترين‌ها نباشند اما در زمره جذاب‌ترين نمونه‌هايي قرار دارند كه تاكنون طراحي شده‌اند.

* گوشي Snake

داشتن تلفني كه به دور مچ دست يا بازو پيچيده مي‌شود، مفيد خواهد بود، به‌ويژه براي كساني كه اغلب وسايل خود را گم مي‌كنند. گوشي Snake Phone توسط Product Visionaires طراحي شده است.

* تلفن همراه Kinetic كيوسرا

اين تلفن مفهومي كه نيروي مورد نياز خود را با استفاده از مولدهاي پيزوالكتريك از جنبش تامين مي‌كند، مي‌تواند مانند يك كيف تا و بسته شود و هنگامي كه باز مي‌شود به دستگاهي با نمايشگر OLED صفحه عريض تبديل مي‌شود. اين تلفن داراي كي بورد فيزيكي است و كليدهاي آن برروي قاب گوشي جاي گرفته‌اند.

* تلفني با نمايشگر مخفي

در تلاش ديگري در زمينه ساخت نمايشگرهاي OLED انعطاف‌پذير، برخي از گوشي‌هاي مفهومي به استفاده از نمايشگرهاي لوله شدني براي ايجاد يك تلفن كوچك با نمايشگر اندازه بزرگ گرايش يافته‌اند. تلفن Hidden Display نيز كه توسط "تائو ما" طراحي شده ظاهرا از ساخته دست بشر يعني باتري دي الهام گرفته است.

* مورف نوكيا

هنگامي كه نوكيا مورف را طراحي كرد، مي‌خواست نشان دهد كه فن‌آوري نانو چگونه مي‌تواند دستگاه‌هاي الكترونيكي قابل حمل را به‌صورت اساسي تغيير دهد.

اين تلفن از ماده شفاف و انعطاف‌پذيري ساخته شده كه خود پاك شونده بوده و داراي حسگرهاي نانويي است كه مي‌توانند از محيط پيرامون بياموزند.

مورف همانطور كه نامش نيز نشان مي‌دهد شكلش را تغيير مي‌دهد و طبق اعلام نوكيا، با استفاده از اصل مشابه مورد استفاده در تار عنكبوت، انعطاف‌پذيري اين دستگاه را قادر مي‌سازد شكل خود را تغيير دهد و خود را با وظايف در دست اجرا وفق دهد.

* تلفن Bend in Touch

در داخل اين تلفن صفحه لمسي كه Bend in Touch نام دارد، اندي كورووتس، طراح اوكرايني نمايشگري قرار داده كه در واقع دو برابر نمايشگر واقعي دستگاه است و در حالي كه يك نمايشگر اعمالي مانند وظايف اينترنتي را عهده‌دار مي‌شود، نمايشگر دومي ويديو نمايش مي‌دهد. اين گوشي هم‌چنين داراي يك دوربين و فلش است.

* تلفن ترانسفورمر

تلفن‌هاي آندرويدي و هم‌چنين تلفن‌هاي تغيير شكل دهنده‌اي مانند اين تلفن وجود دارند كه بر اساس يك ترانسفورمر طراحي شده اند تا حداكثر امكانات ممكن در آن‌ها جاي داده شود.

* تلفن Braver

 

شركت ژاپني سافت بانك موبايل براي آن دسته از افرادي كه به‌هنگام حرف زدن با تلفن ممكن است كمي احساس تنهايي كنند، تلفن همراهي عرضه كرده كه براي صحبت كردن به يك ربات انسان‌نما تبديل مي‌شود.

اين گوشي شبيه يك ربات انسان‌نما با بازوها و پاهاي متصل و صفحه‌اي هستند كه چهره‌هاي مختلف را نشان مي‌دهد و داراي هوش مصنوعي براي آموختن عادات كاربر است و اگر كاربر چند بار با يك نفر تماس بگيرد، متني مانند "شما اغلب با وي تماس مي‌گيريد" ممكن است در دهان چهره‌ تلفن رباتي ظاهر شود و كاربر مي‌تواند با پاسخ‌هاي بله و نه يا پاسخ‌هاي ساده ديگر با اين تلفن صحبت كند. تلفن Phone Braver حركت نمي‌كند اما مي‌تواند با اجزاي قابل حركتش ژست بگيرد.

* تلفن شيشه‌يي

اگرچه نمايشگرهاي LCD نيمه‌شفاف، جديد محسوب نمي‌شوند اما گوشي مفهومي مانند One Glassy Phone كه در يانكو ديزاين طراحي شده، به كاربران امكان مي‌دهد محيط اطراف خود را از بدنه شفاف اين دستگاه به راحتي مشاهده كنند. اين تلفن از لايه‌هاي شيشه‌يي دوتايي ساخته شده و اثر انگشت برروي آن به جا مي‌ماند كه درنتيجه بايد مرتب پاك شود.

* گوشي ويندو فون

اين تلفن مفهومي كه از سوي سئونگ هان سانگ طراحي شده وضعيت هوا را از طريق رابط كاربري تلفن نشان مي‌دهد و حتي شكل نمايشگر را براي بازتاب وضعيت هوا تغيير مي‌دهد.

* تلفني با كارايي دوربين، پروژكتور و چاپگر

بي‌شك گوشي Camera-Projecor-Printer مناسب كساني خواهد بود كه به دنبال تلفن‌هايي با قابليت‌هاي متعدد هستند. اين گوشي طراحي شده از سوي هيدئو كانبارا علاوه بر امكانات كامل و معمول يك تلفن مي‌تواند به‌عنوان دسته كنترل بازي، چاپگر عكس و پروژكتور نيز مورد استفاده قرار بگيرد.

* تلفن دو تكه‌يي

شركت‌هاي ژاپني ان تي تي دوكومو و فوجيتسو به اتفاق يكديگر يك تلفن صفحه لمسي به‌نام Separate Ketai طراحي كرده اند كه داراي يك نمايشگر و يك صفحه كليد جدا از يكديگر است كه از طريق بلوتوث با هم ارتباط دارند.

با توجه به اين كه بلندگو و اسپيكر به صفحه كليد متصل هستند، محصولي مانند اين تلفن جست‌وجوي يك شماره تلفن را هم‌زمان با حرف زدن با يك نفر در پشت خط تلفن راحت مي‌كند. سازندگان اين تلفن مي‌گويند مزيت اين گوشي در اين است كه با استفاده از آن هم‌زمان مي‌توان هم تماس تلفني داشت و هم يك اي‌ميل نوشت.

اين دو قطعه كه به سادگي از هم جدا مي‌شوند، مي‌توانند با يك مغناطيس قوي مجددا به هم متصل شوند. اگر كاربران اين تلفن به هنگام راه رفتن در حال گوش كردن به موسيقي باشند مي‌توانند از بخش صفحه نمايش به‌عنوان MP3 پلير استفاده كنند و بخش كي‌بورد را در داخل كيف گذاشته يا از آن براي انجام تماس استفاده كنند.

* تلفن Pebble

اين دستگاه براي نخستين بار در نمايشگاه تجاري CEATEC 2009 از سوي فوجيتسو به نمايش درآمد. اين دستگاه كه شبيه يك سنگريزه است، حباب سياه رنگي دارد كه در يك قاب شيشه‌يي احاطه شده و قادر به تغيير شكل به نمايشگرهاي مختلف است. كشاندن حباب به جهت‌هاي مختلف تلفن موجب مي‌شود به نمايشگرهاي مختلف مانند صفحه شماره‌گيري، مدياپلير و مرورگر وب تغيير پيدا كند.

* تاچ وود

تاچ وود پروژه مشترك ميان ان تي تي دوكومو، شارپ و اولمپيوس است كه در ساخت آن از چوب‌هاي اضافي و بدون مصرف استفاده شده است.

اين تلفن هوشمند با وجود بدنه چوبي به دليل بهره‌گيري از فن‌آوري قالب‌گيري فشاري سه‌بعدي در برابر آب، حشرات و پوسيدگي مقاوم است و در ساخت اين تلفن از هيچ رنگ يا نقاشي استفاده نشده و رنگ و بوي چوب سرو در آن حفظ شده است.

* تلفن همراه UNIK

اين تلفن همراه مفهومي از سوي يك طراح فرانسوي براي نوكيا ساخته شده كه كاربران را قادر مي‌سازد شكل بدنه آن را به دلخواه خود تغيير دهند.

گوشي UNIK براي كاربران مدپسند طراحي شده تا به‌عنوان يك دستگاه جانبي مورد استفاده قرار بگيرد و شامل 152 قطعه مربع شكل است و اين گوشي مي‌تواند با افزودن مربع‌هاي جديد از جنس و رنگ‌هاي مختلف تغيير شكل پيدا كند.

* تلفني كه با خون كار مي‌كند

با تلفن‌هايي كه دست يا بازو را به يك تلفن تبديل مي‌كنند، ديگر نيازي به استفاده از دستگاه‌هاي هندس فري نخواهد بود. تلفن مفهومي "ديجيتال تاتو اينترفيس" به شكل تاتو است اما در زير پوست دست كاشته مي‌شود تا به‌عنوان يك تلفن مورد استفاده قرار بگيرد. اين تلفن بلوتوثي با تبديل گلوكز و اكسيژن خون به الكتريسيته كار مي‌كند و با استفاده از نقطه‌اي كه برروي دست قرار دارد، خاموش و روشن مي‌شود.

* گوشي Box To Play

اين تلفن كه قابليت تبديل به يك جعبه‌ كوچك را دارد از سوي KDDT AU Design Project طراحي شده و تركيبي از يك تلفن همراه با تمام ويژگي‌هاي مكالمه و دوربين مورد انتظار كاربر و يك دستگاه موسيقي است.

گوشي Box To Play علاوه بر قابليت‌هاي موسيقي، مي‌تواند به جعبه‌اي كه اكوليزرهاي گرافيكي در چهار طرف آن روشن مي‌شود، تبديل شود.

انتهاي پيام

كد خبر: 8905-02039


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:, توسط مرتضی خورشیدی
                                  

 


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:, توسط مرتضی خورشیدی

آورده‌اند که شیخ جنید بغداد به عزم سیر از شهر بغداد بیرون رفت و مریدان از عقب او....

شیخ احوال بهلول را پرسید.

گفتند او مردی دیوانه است.

گفت او را طلب کنید که مرا با او کار است. پس تفحص کردند و او را در صحرایی یافتند.

شیخ پیش او رفت و سلام کرد.

بهلول جواب سلام او را داده پرسید چه کسی هستی؟ عرض کرد منم شیخ جنید بغدادی.

فرمود تویی شیخ بغداد که مردم را ارشاد می‌کنی؟ عرض کرد آری..

بهلول فرمود طعام چگونه میخوری؟

عرض کرد اول «بسم‌الله» می‌گویم و از پیش خود می‌خورم و لقمه کوچک برمی‌دارم، به طرف راست دهان می‌گذارم و آهسته می‌جوم و به دیگران نظر نمی‌کنم و در موقع خوردن از یاد حق غافل نمی‌شوم و هر لقمه که می‌خورم «بسم‌الله» می‌گویم و در اول و آخر دست می‌شویم..



بهلول برخاست و دامن بر شیخ فشاند و فرمود تو می‌خواهی که مرشد خلق باشی در صورتی که هنوز طعام خوردن خود را نمی‌دانی و به راه خود رفت.





مریدان شیخ را گفتند: یا شیخ این مرد دیوانه است. خندید و گفت سخن راست از دیوانه باید شنید و از عقب او روان شد تا به او رسید.

بهلول پرسید چه کسی هستی؟

جواب داد شیخ بغدادی که طعام خوردن خود را نمی‌داند.



بهلول فرمود: آیا سخن گفتن خود را می‌دانی؟

عرض کرد آری...

سخن به قدر می‌گویم و بی‌حساب نمی‌گویم و به قدر فهم مستمعان می‌گویم و خلق را به خدا و رسول دعوت می‌کنم و چندان سخن نمی‌گویم که مردم از من ملول شوند و دقایق علوم ظاهر و باطن را رعایت می‌کنم. پس هر چه تعلق به آداب کلام داشت بیان کرد.

بهلول گفت گذشته از طعام خوردن سخن گفتن را هم نمی‌دانی..

پس برخاست و برفت. مریدان گفتند یا شیخ دیدی این مرد دیوانه است؟ تو از دیوانه چه توقع داری؟ جنید گفت مرا با او کار است، شما نمی‌دانید.

باز به دنبال او رفت تا به او رسید.



بهلول گفت از من چه می‌خواهی؟ تو که آداب طعام خوردن و سخن گفتن خود را نمی‌دانی، آیا آداب خوابیدن خود را می‌دانی؟

عرض کرد آری... چون از نماز عشا فارغ شدم داخل جامه‌ خواب می‌شوم، پس آنچه آداب خوابیدن که از حضرت رسول (علیه‌السلام) رسیده بود بیان کرد.

بهلول گفت فهمیدم که آداب خوابیدن را هم نمی‌دانی.

خواست برخیزد جنید دامنش را بگرفت و گفت ای بهلول من هیچ نمی‌دانم، تو قربه‌الی‌الله مرا بیاموز.



بهلول گفت: چون به نادانی خود معترف شدی تو را بیاموزم.

بدانکه اینها که تو گفتی همه فرع است و

اصل در خوردن طعام آن است که لقمه حلال باید و اگر حرام را صد از اینگونه آداب به جا بیاوری فایده ندارد و سبب تاریکی دل شود.

جنید گفت: جزاک الله خیراً! و

ادامه داد:

در سخن گفتن باید دل پاک باشد و نیت درست باشد و آن گفتن برای رضای خدای باشد و اگر برای غرضی یا مطلب دنیا باشد یا بیهوده و هرزه بود.. هر عبارت که بگویی آن وبال تو باشد. پس سکوت و خاموشی بهتر و نیکوتر باشد.

و در خواب کردن این‌ها که گفتی همه فرع است؛ اصل این است که در وقت خوابیدن در دل تو بغض و کینه و حسد بشری نباشد.

 


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:, توسط مرتضی خورشیدی

 

 

 


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 7 تير 1390برچسب:, توسط مرتضی خورشیدی

وقتی یک لیوان نوشابه نوش جان می‌کنید:

 

10 دقیقه بعد

10 قاشق چایخوری شکر وارد بدن‌تان می‌شود. می‌دانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی‌شوید؟ چون اسید فسفریک، کمی طعم آن را می‌گیرد و شیرینی‌اش را خنثی می‌کند.

 

20 دقیقه بعد

قند خون‌تان بالا می‌رود و به ترشح ناگهانی و یک‌جای انسولین منجر می‌شود. کبدتان شروع می‌کند به تبدیل قند به چربی تا قند خون، بیشتر از این بالا نرود.

 

40 دقیقه بعد

حالا دیگر جذب کافئین کامل شده، مردمک‌های‌تان گشاد می‌شود، فشار خون‌تان بالا می‌رود و در پاسخ به این حالت، کبدتان قند را به داخل جریان خون رها می‌کند. گیرنده‌های آدنوزین مغز حالا بلوک می‌شوند تا از احساس خواب‌آلودگی جلوگیری کنند.

 

45 دقیقه بعد

ترشح دوپامین افزایش پیدا می‌کند و مراکز خاصی در مغز که حالت سرخوشی ایجاد می‌کنند، تحریک می‌شوند. این همان مکانیسمی است که در مصرف هروئین به ایجاد سرخوشی منجر می‌شود.

 

60 دقیقه بعد

اسیدفسفریک موجود در نوشابه، داخل روده کوچک، به کلسیم، منیزیم و روی می‌چسبد. متابولیسم بدن افزایش پیدا می‌کند. میزان بالای قند خون و شیرین‌کننده‌های مصنوعی، دفع هرچه بیشتر کلسیم را از طریق ادرار باعث می‌شوند.

 

مدتی بعدتر

کافئین در نقش یک داروی مدر (ادرارآور) وارد عمل می‌شود. حالا دیگر کلسیم و منیزیم و روی که قرار بود جذب بدن شود، بیش از پیش از طریق ادرار دفع می‌شود و به همراه آن مقادیر زیادی آب، سدیم و دیگر الکترولیت‌ها نیز از دست می‌رود.

 

... و بالاخره

کم‌کم آن غوغایی که در بدن‌تان ایجاد شده بود فروکش می‌کند و نوبت به افت قند می‌رسد. در این مرحله یا خیلی حساس و تحریک‌پذیر می‌شوید یا خیلی کرخت و بی‌حال. حالا دیگر تمام آن آبی را که از طریق نوشابه وارد بدن خود کرده بودید، دفع کرده‌اید؛ آبی که می‌شد به جای اسید و کافئین و شکر، حاوی مواد مفیدی برای بدن‌تان باشد. تا چند ساعت بعد اثر کافئین هم از بین می‌رود و شما هوس یک نوشابه دیگر می‌کنید


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, توسط مرتضی خورشیدی

روزی علی بن میثم بر وزیر مأمون وارد شد،دید که یک نفر منکر خدا در بالای مجلس نشسته و وزیر مأمون هم به او احترام زیادی می گذارد.اعیان و اشراف و دانشمندان در مقامی پایین تر از او نشسته اند و او در مورد حقانیت دین و مسلک خود با کمال گستاخی سخن می گوید.علی بن میثم بر آشفت و مناظره خود را چنین شروع کرد:

علی بن میثم:ای وزیر امروز در بیرون از خانه تو  چیز  بسیار عجیبی دیدم؟!

وزیر : چه دیدی؟

علی بن میثم :دیدم یک کشتی بدون ناخدا و ریسمان به این سو و آن سو حرکت میکند.هماندم منکر خدا که در آنجا نشسته بود به وزیر گفت:این آقا(علی بن میثم) دیوانه است،به دلیل اینکه سخن تعجب آور و نادرست می گوید.

علی بن میثم:نه درست میگویم،چرا دیوانه ام؟

منکر خدا:کشتی چوبی که عقل و جان ندارد،چگونه بدون ناخدا و راهنما ،از این سو به آن سو حرکت میکند؟

علی بن میثم:آیا سخن من عجیب است یا سخن تو که می گوئی این دریای بی کران بدون آفریدگار و بدون راهنمائی که دارای عقل و جان باشد ، در تلاطم است؟

این گیاهان مختلفی که از زمین می رویند و این بارانی که از
آسمان فرود می آید ، به خیال تو خالق مدیری ندارد، در عین حال تعجب می کنی که یک کشتی ساده بدون ناخدا حرکت نماید.

هماندم منکر خدا از پاسخ دادن عاجز شد و فهمید که مطرح کردن مثال کشتی برای محکوم کردن ادعای او است.

منبع : کتاب صد و یک مناظره جالب و خواندنی

نوشته : محمد محمدی اشتهاردی

 

 


امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, توسط مرتضی خورشیدی


 

دکتر حجت‌الاسلام والمسلمين يحيي صالح‌نيا از اساتيد حوزه علميه قم، داراي دكتراي كلام، و مؤسس مركز مطالعات راهبردي امام مهدي(عج) است. وي علوم كلام، فقه و اصول را در حوزه علميه قم تدريس كرده و نويسنده بيش از ۴۰ كتاب و مقاله در حوزه مهدويت و مطالعات آرماني است.

با توجه به انتشار فیلم مستند «ظهور بسيار نزديك است» و ادعاهايي كه در آن بيان شده است، گفتگوي خبرگزاری فارس در زمينه رويكردهاي مختلف درباره علايم ظهور را با وی در ذیل می خوانید.

بر اساس روايات، شناخت علايم ظهور لازم است
صالح‌نيا در ابتداي اين گفتگو بيان داشت: در رابطه با علايم ظهور امام عصر -عجّل الله تعالي فرجه الشريف- و تطبيق آنها بر افراد مختلف، چهار رويكرد كلي وجود دارد. رويكرد اول آن است كه به اين علايم و روايات و كدها پرداخت نشود و بعضي معتقدند كه اين علايم تنها براي بيان بعضي نكات در آينده است و نوعي پيش‌بيني است و ارتباطش با ما صرفاً ارتباطي علمي است، لذا ثمره كاربردي ندارد و تطبيق با افراد و موقعيت‌ها، سبب كجروي و انحرافات بين مردم مي شود.

وي افزود: بعنوان مثال شخصيت مثبتي را به روايتي تطبيق مي‌كنند بعد اين شخصيت اشتباهي مرتكب مي‌شود و مردم به دليل اينكه او قبلا مصداق فلان روايت بيان شده بود اين اشتباه را به حساب صحت و درستي مي‌گذارند.

استاد حوزه در بررسي اين ديدگاه گفت: اين رويكرد مردود است زيرا همان گونه كه در روايت مشهور داريم كه امامت را بشناس (نك: كافي ج۱ص۳۷۱) عين همين روايت را در كتاب شريف «كافي» راجع به علامات ظهور داريم كه حضرت مي‌فرمايد: «اعرف العلامة فاذا عرفتها لم‎يضرك تقدم هذا الامر او تاخر ...»؛ علامت را بشناس چون كه او را شناختي به تو زيان ندارد كه اين امر پيش افتد يا به تأخير افتد. (كافي ج۱ص ۳۷۲)

وي در مورد اين حديث گفت: اين روايت، ترغيب مي‌كند به شناخت علايم ظهور، پس اينكه عده‎اي بگويند نه لازم نيست، با احاديث ناسازگار است ضمن اينكه اگر ما مكلف به اين بوديم كه با اين علامات كاري نداشته باشيم پس چرا اينها گفته شده است؟ همين كه گفته‌اند، معلوم مي‌شود در بيان اين علایم، اشاراتي است كه براي آگاهان و شيعيان مفيد است و اينكه عده‌اي بگويند علايم لازم نيست با احاديث و روايات نمي‌خواند.

تعيين مصداق به دليل نسبي‌بودن اطلاعات ما اشتباه است
مؤسّس مركز مطالعات راهبردي امام مهدي(عج) گفت: دومين رويكرد اين است كه اين روايات را بر اشخاص يا جريانات خاصي تطبيق مي‌دهد مانند كاري كه در مستند «ظهور بسيار نزديك است» اتفاق افتاده است.

وي در بررسي اين رويكرد گفت: اين رويكرد نيز مردود است چرا كه علم و اطلاع ما نسبت به اشخاص نسبي است و گرچه ممكن است برخي از ويژگي‌هاي افراد را بدانيم ولي ده‌ها ويژگي ديگرش را نمي‌دانيم به‏علاوه ده‌ها فرد ديگر با همان مشخصات وجود دارند و ممكن است جزو اولياء الله يا اعداء ‌الله باشند ولي ما آنها را نمي‌شناسيم. از كجا معلوم كه يكي از آنها، مصداق برخي از روايات نباشد؟!

پژوهشگر مباحث مهدويت ادامه داد: بنابراين با توجه به كامل نبودن آگاهي ما نسبت به مصاديق و روايات، نمي‌توانيم شخص يا جرياني را مصداق حتمي يك شخص يا علامت، در عصر ظهور بدانيم و اگر هم تطبيق بدهيم اصلا قابل اثبات نيست و تبعات و مشكلات فراواني به همراه دارد.

بهترين رويكرد به روايات آخرالزماني، بيان علايم ظهور و ارایه راهبرد است
صالح‎نيا ادامه داد: سومين رويكرد كه نزد برخي معمول شده اين است كه مي‌گويند: اين علايم احتمالي است، يا اينكه مي‌گويند فلان مصداق تطبيق داده شده شايد درست باشد و شايد درست نباشد، يعني مطلب را به صورت احتمال مطرح مي‌كنند. اين ديدگاه نه مثل ديدگاه اول همه چيز را نفي مي‌كند و نه مثل ديدگاه دوم تطبيق صد در صد را مي پذيرد بلكه فقط احتمال مي‌دهد كه باشد يا نباشد.

وي ضمن تحليل روش سوم گفت: اولاً اين‎گونه صحبت كردن با مذاق روايات نمي‌سازد و ثانياً وقتي هميشه با احتمال صحبت كنيم، مسئله روشن نمي‌شود در حالي كه بيان اين علايم در روايات، هدفمند است و وقتي سخن از كسي يا علامتي به ميان مي‌آيد يعني بايد متوقع و مترقب افرادي با اين مشخصات بود در حالي كه احتمال، ما را به سوي هدف خاصي سوق نمي‌دهد.

استاد حوزه گفت: رويكرد چهارم، ديدگاهي است كه به نظر بنده مي‌توان آن را ارایه كرد و اين روش، از سيره ائمه(س) و علماي بزرگ شيعه استنتاج و استنباط مي‌شود و آن، بيان راهبردي اين مسایل است. يعني ما علايم ظهور را بيان كرده دنبال راهبرد باشيم.

امام خميني(ره) پرچمدار زمينه‌سازي ظهور حضرت حجّت(عج) در عصر حاضر است
صالح‌نيا با اشاره به روايتي از كتاب «مجالس المؤمنين» نوشته مرحوم «قاضي نورالله شوشتري» جلد دوم صفحه ۳۵۳ گفت: اين روايت را ذكر مي‌‌كنم تا ببينيد فقهاي شيعه چطور براي نصرت دين و ساقط كردن سلاطين ظالم از علايم ظهور استفاده كرده‌اند. مرحوم شوشتري مي‌نويسد: «قدوة المجتهدين، شيخ جمال الدين (يعني علامه حلي) در كتاب «كشف الحق» آورده كه چون اميرالمؤمنين -عليه السّلام- خبر داده بود از استيلاي مغول و تاتار و انقراض ملك بني‎العباس (كه اين انقراض ملك بني‎العباس و استيلاي مغول از ملاحم، فتن و علايم قبل از ظهور ذكر شده) و كشته شدن ايشان بر دست هلاكوخان، وقتي هلاكوخان به حوالي بغداد رسيد پدر من (يعني پدر علامه حلي) شيخ سديد الدين و سيدبن طاووس (كه هر دو از بزرگان
” هر عاملي كه به وحدت مسلمين و وحدت بين شيعه و سني و نيز وحدت بين خود شيعيان ضربه بزند، مخالف با زمينه‌سازي ظهور است چرا كه امام عصر -عليه السّلام- بر يك امت واحد اسلامي ظهور مي‌كند و با ياري آنها جهان را از ظلم و جور نجات مي‌دهد “
شيعه هستند) و چند كس ديگر از اكابر و افاضل نجف و كوفه و حله، كتابتي به هلاكو نوشتند و طلب امان از او نمودند پس هلاكو ايشان را نزد خود طلبيد و چون ايشان ترسيدند كه بي‌امان نزد او بروند، پدر من تنها نزد هلاكو رفت. آنگاه هلاكو از او پرسيد: سبب چه بود كه پيش از آثار ظفر من بر بغداد كتابت نوشتيد و طلب امان از من نموديد؟ شيخ سديدالدين گفت: سبب اين است كه حضرت اميرالمؤمنين ما را از ظهور تو خبر داده و فرمود كه ترك بر آخر خلفاي بني‏العباس وارد خواهد شد و پادشاه ايشان، مردي صاحب اقبال خواهد بود كه بر هيچ قلعه و شهري نگذرد كه آن را فتح نكند و هيچ رايتي در مقابل او بر پا نشود كه نگون‏سار نگردد. چون از نقل اين خبرِ كرامت اثر (يعني يك نوع پيشگويي و كرامت بود) فارغ شد، هلاكو با او طريقه لطف و تعظيم مسلوك داشته خط امان اهل مشهد (يعني مشهدِ نجف) و كوفه و حله به او عنايت فرمود و آن بقعه مباركه از تُرك‏تازيِ مغول سالم ماند».

صالح‌نيا متذكر شد: ملاحظه مي كنيد كه اگر علماي آن زمان، اين كار را نمي‌كردند همان‎طوري كه ايادي مغول، بغداد را با خاك يكسان كرده و افراد بسياري را به قتل رساندند، نجف، كوفه، حله و كربلا را هم نابود كرده و افراد بيشتري را غرق در خون مي‌كردند ولي اين چند فقيه بزرگ شيعه از اين علامت قبل از ظهور استفاده و يك راهبرد از آن استخراج كردند و آن نجات شهرها و مردمان اين شهرها بود.

وي افزود: اگر بزرگان آن زمان، يكي از سه رويكرد قبلي را دنبال مي‌كردند موفقيتي در پي نداشتند. لذا خواص مي توانند با استفاده از علايم ظهور، راهبردهايي را بيرون كشيده آنها را در جهت تقويت دين به كار گيرند.

مؤسّس مركز مطالعات راهبردي امام مهدي(عج) گفت: در تكميل اين مطلب لازم است اتفاقاتي كه در چند هفته گذشته رخ داده، تحليل و و نقد شود: اولا بايد بدانيم كه پرچمدار زمينه‌سازي ظهور حضرت حجّت(عج) در عصر حاضر، حضرت امام خميني(ره) است. ايشان در نامه مورخ 8/1/1368 يعني حدود دو ماه قبل از رحلتشان مي‌فرمايند: مسوولان كشور بايد بدانند كه انقلاب ما محدود به ايران نيست، انقلاب ما شروع انقلاب بزرگ جهاني اسلام به پرچمداري حضرت حجّت(عج) است.

اين استاد حوزه ادامه داد: امام خميني(ره) با كار عظيمي كه انجام داد، زمينه‌ساز ظهور است پس نبايد كارهاي غيراصيلي كه تنها داراي شعاع تبليغاتي بوده و معلوم نيست با حمايت چه‎كساني صورت مي گيرد، و معلوم نيست كه دست اندركارانش چقدر علم و تخصص دارند، اصل قضيه «انقلاب جمهوري اسلامي زمينه‌ساز ظهور و در مسير ظهور است» را تحت‌الشعاع قرار دهد بلكه فارغ از اينكه سيد خراساني كيست و سفياني چه‎كسي است، همه بايد وظيفه خود را به خوبي شناخته به نحو احسن انجام دهند.

حضرت امام(ره) معتقدند؛ هر عاملي كه به وحدت مسلمانان ضربه بزند مخالف با زمينه‌سازي ظهور است
صالح‎نيا افزود: در همين راستا است كه امام خميني(ره) راهبردهايي مثل صدور انقلاب را مطرح كردند يا فرمودند دشمن اصلي ما آمريكاست و دجال‌ها و سفياني‌ها در دامن چنين دشمني پرورش پيدا مي كنند. امام راحل(ره) همچنين بحث وحدت را مطرح كردند و فرمودند هر عاملي كه به وحدت مسلمين و وحدت بين شيعه و سني و نيز وحدت بين خود شيعيان ضربه بزند، مخالف با زمينه‌سازي ظهور است چرا كه امام عصر -عليه السّلام- بر يك امت واحد اسلامي ظهور مي‌كند و با ياري آنها جهان را از ظلم و جور نجات مي‌دهد.

پژوهشگر مسایل مهدويت تاكيد كرد: حتي اگر مخدوش كردن وحدت اسلامي با يك فیلم به‏نام «ظهور بسيار نزديك است» انجام گيرد باز هم قطعاً مردود است. پس بايد روند اصلي را بشناسيم و بدانيم بقيه چيزها در حاشيه قرار دارند و بعضي از اين مسایلِ حاشيه‌اي كه گاهي سياسي و گاهي فرهنگي است، نبايد جاي اصل مطلب را بگيرد.

در مباحث كلامي مهدويت به بلوغ لازم علمي نرسيده‌ايم
استاد حوزه علميه قم گفت: نكته ديگر اينكه مسووليت زمينه‌سازي ظهور در درجه اول به عهده علما و دانشمندان اسلامي است و متاسفانه اين حاشيه‌پردازي‌ها نشانگر اين است كه جامعه اسلامي ما، در مباحث كلامي بخصوص مهدويت، به بلوغ لازم علمي نرسيده است و علتش هم كم‎كاري فرهيختگان حوزه و دانشگاه بويژه علماي علم كلام و حديث در اين زمينه است.

وي در ادامه افزود: مقام معظم رهبري بخوبي جريان جامعه را به سمت زمينه‌هاي ظهور رهبري مي‌كنند. زيرا اگر قبول كنيم كه ظهور امام عصر -عليه السّلام- به صورت معجزه‌اي صرف نخواهد بود (چرا كه اگر قرار بود به صورت معجزه صرف باشد لازم نبود اين همه صبر كرده و ظهور به تاخير بيفتد بلكه خداي تعالي در هر دوره‌اي كه مي‌خواست به صورت معجزه، امام عصر عجّل الله تعالي فرجه را مي‌توانست ظاهر كند) به عبارت ديگر اگر قبول كنيم كه ظهور، نياز به وجود ياران كارآمد و زمينه‌هايي دارد، مقام معظم رهبري جامعه را به سمت اقتداري كه زمينه‌ساز ظهور است، پيش مي‌برند و در مسير اين اقتدار است كه بحث‌هايي مثل نهضت نرم‌افزاري مطرح مي‌شود.

محقق و پژوهشگر حوزه علميه ادامه داد: بحث «همت مضاعف و كار مضاعف» و ‌«جهاد اقتصادي» همگي براي ايجاد اين اقتدار است، لذا بهترين كار در مسير زمينه‌سازي ظهور، توجه ويژه به كدهايي است كه مقام معظم رهبري با استفاده از آيات و روايات مطرح مي‌كنند و كاملاً متوجه جبهه‌بندي دشمن حتي در نامگذاري سال‌ها هستند. لذا امسال نيز به وضوح اشاره كردند كه دشمن و جبهه باطل همتش را بر شكست اقتصادي ما گذاشته بنابراين امسال بايد به دنبال جهاد اقتصادي باشيم.

صالح‌نيا در پايان متذكر شد: رسيدن به هدف، برنامه صحيح و دقيق، و كار صحيح و متناسب با آن برنامه را مي‌طلبد، چرا كه بر اساس سنت الهي، وجود هيچ امري بدون زمينه و پيش‏درآمد، نخواهد بود، لذا ظهور حضرت حجت -عجّل الله تعالي فرجه- نياز به زمينه‌سازي دارد نه حاشيه‌سازي و ما بايد آرمان‌ها و برنامه‌هاي ايشان را شناخته و براي رسيدن به آنها كار انجام دهيم.


 


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, توسط مرتضی خورشیدی

محققان ژاپنی با رونمایی آخرین دستاورد روباتیک خود، روباتی انسان نما که به شکل یک استادیار دانمارکی ساخته شده و حالات صورتش به اندازه‌ای عجیب، طبیعی است مرز میان انسان و روبات را از بین بردند. این روبات خارق‌العاده Geominoid DK نام داشته و سومین نمونه از سری روبات‌های Geominoid به شمار می‌رود. محققان دانشگاه اوساکا این روبات را به شکلی طراحی کرده‌اند که دقیقا به استادیاری در دانشگاه آلبورگ دانمارک شباهت داشته باشد.این اولین روبات از این سری است که به فردی ژاپنی شباهت ندارد. اولین روبات Geominoid مشابه مهندس ارشد پروژه و دومین آن بر اساس چهره یک مدل ژاپنی ساخته شده بود. هر سه مدل کنترل از راه دور بوده و هدایت آن به عهده یک رایانه مجهز به فناوری موشن کپچراست که این فناوری به روبات قدرت شبیه سازی بسیار واقعی از حالتهای صورت و حرکات سر انسان را خواهد داد. بر اساس گزارش فاکس نیوز، قرار است از این روبات برای مطالعه بیشتر بر روی تعاملات انسانها و روباتها استفاده شود. میزان طبیعی بودن حالات چهره این روبات به اندازه ای قوی و واقعی است که گاه Geominoid DK ترسناک به نظر می آید.

تصاویر عجیب شبیه‌ترین روبات به انسان

 

تصاویر عجیب شبیه‌ترین روبات به انسان

تصاویر عجیب شبیه‌ترین روبات به انسان

تصاویر عجیب شبیه‌ترین روبات به انسان

 

تصاویر عجیب شبیه‌ترین روبات به انسان
تصاویر عجیب شبیه‌ترین روبات به انسان

تصاویر عجیب شبیه‌ترین روبات به انسان


نوشته شده در تاريخ شنبه 4 تير 1390برچسب:, توسط مرتضی خورشیدی
 
سلام چند وقتی بود که یه چیزی من رو خیلی اذیت می کرد .اون هم این بود که وقتی توی خیابون ها راه میرفتم جوان هایی رو میدیدم که به صورت نااگاهانه روی شلوارها،پیراهن ها،کلاه ها،انگشترها،گردن بندها،....از علائم شیطان پرستی استفاده میکنند.با خودم گفتم که این علائم رو به مردم نشون بدم که انشاالله این موارد کمتر بشه:

 

در بررسي نمادهاي متعلق به شيطان‌پرستي خط بسيار روشني از ارتباط صهيونيسم و شيطانيسم به وضوح قابل مشاهده است .
در ذيل برخي از نمادها كه به عنوان نگين انگشتر ، ‌گردنبند ، تصاوير بر روي دست‌بندها ، پيراهن ، شلوار ، كفش ،‌ ادكلن ، ساعت و ... درج شده و از جمله به ايران اسلامي نيز راه يافته است ، مورد بررسي و معرفي قرار مي‌گيرد :
ا گر نوشته وسط نماد يعني (Satanism) به معناي شيطان‌گرايي به همراه دايره حذف كنيم ، آن وقت يك ستاره پنج‌ضلعي بر جاي مي‌ماند كه همان نشانه ستاره صبح يا پنتاگرام (pentagram) باقي مي‌ماند .
 

 






اين سمبل نيز همان پنتاگرام است ، با فرق اينكه انواع آن گاه پنج‌ضلعي وارونه (snvertedpentagram ) يا ديو (Buphomet ) و به شكل در ميان نمادهاي شيطان‌پرستان به چشم مي‌خورد .



 
 

برخي از شيطان‌گرايان محدوده جغرافيايي « تحت سلطه » اين نماد و در واقع منطقه نفوذ شيطان‌گرايي را در نقشه ذيل توصيف مي‌نمايند . (محدوده در ايسلند و اروپا)

درميان پنتاگرا‌هاي قبلي تصوير سر يك بز تعبيه شده است كه اقدامي ضد مسيحي ، ‌به اين معناست كه مسيحيان معتقدند كه مسيح همچون يك بره براي نجات ايشان قرباني شده است و با توجه به اينكه ايشان بز را نماد شيطان و در برابر بره مي‌دانند اين آرم را انتخاب كرده‌اند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 








666 : يك سمبل با عنوان « شماره تلفن شيطان » توسط گروه‌هاي هوي متال وارد ايران اسلامي شده اما در حقيقت علامت انسان و نشانه جانور در ميان شيطان‌پرستان تلقي مي‌شود و براساس مكاشافات 13:18 « ... پس هر كس حكمت دارد عدد وحش را بشمارد ،زيرا كه عدد انسان است و عددش 666 است . »  از سال‌ها پيش تاكنون اين عدد با اشكال مختلف بر روي ديوارهاي شهرهاي بزرگ كشور مشاهده مي‌شد .
 



صليب وارونه (upside down cross ) : اين نماد و حكايت از « وارونه شدن مسيحيت دارد » و عمدتا استهزا و سخره گرفتن اين دين  است . صليب وارونه در گردن بندهاي بسياري مشاهده شده و خواننده‌هاي راك انواع مختلف آنرا به همراه دارند .











نماد صليب شكسته يا چرخ خورشيد (swastika or sun wheelc) : چرخ خورشيد يك نماد باستاني است كه در برخي فرهنگ‌هاي ديني همچون كتيبه‌هاي بر جاي مانده از بودايي‌ها و مقبره‌هاي سلتي و يوناني ديده شده‌است .

 لازم به توضيح است اين علامت سال‌ها بعد توسط هيتلر به كار رفت ،‌ لكن برخي با هدف به سخره گرفتن مسيحيت اين سمبل را وارد شيطان‌پرستي كردند .






چشمي در حال نگاه به همه جا (All seeing Eye) : چشم در برخي نمادهاي روشنفكري نيز به كار مي‌رود . اما شيطان‌پرستي اعتقاد دارند چشم در بالاي هرم « ‌چشم شيطان » است و « بر همه جا نظارت و اشراف دارد » .
 اين علامت در پيشگويي ،‌ جادوگري ، نفرين‌گري و كنترل‌هاي مخصوص جادوگري مورد استفاده قرار مي‌گيرد .گفتني است اين نماد بر روي دلار آمريكايي به كار رفته است .







اين نمادها به انگليسي (Ankh) انشاء‌مي‌شود و سمبل شهوت‌راني و باروري است .
 اين نمادها به معناي روح شهوت زنان نيز تعبير مي‌شود . امروزه نماد « فمنيسم » در واقع يك نماد برداشت شده دقيقا از سمبل‌هاي شيطاني است .



پرچم رژيم صهيونيستي
: قابل توجه جدي است كه رژيم صهيونيستي علاوه بر حمايت‌هاي آشكار و پنهان ،حتي از قرار گرفتن نماد رسمي كشور نامشروعش در كانون علائم شيطان‌گرايان نيز پرهيز ندارد .




ضد عدالت (Anti justice) : با توجه به اينكه تبر رو به بالا نماد عدالت در روم باستان به شمار مي آمده است شيطان‌پرستان تبر رو به پايين را با عنوان نماد ضد عدالت در راه پيمودن مسير تاريك انتخاب كرده‌اند .

امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 1 تير 1390برچسب:, توسط مرتضی خورشیدی

 

 

 

 

 ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ايران ويج ( ارور سابق )‌



خودكار جاسوسي

اين ايده‌هاي نو و فناوري‌هاي نو چه‌ها كه
نمي‌كند. با كمك اين خودكار فوق فناوري مي‌توانيد اطلاعات خود را
يادداشت كنيد و از ميان خطوط دشمن بگذرانيد و بعد به همرزمتان
بگوييد كه با يك سشوار يا بخاري جوهر سياه را نمايان كند. چيز جالب
در مورد اين خودكار اين است كه پيغام جادويي پس از سرد شدن دوباره
مثل روز اول ناپديد مي‌شود.
‌ ‌
 


 

 

 

 ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ايران ويج ( ارور سابق )‌
 


 

 

 

 

 ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ايران ويج ( ارور سابق )‌


 

 

اين هاب لگويي دوچيز را خوب به‌هم وصل مي‌كند!
نخست آجرهاي لگو است و دوم، هاب‌هاي يو‌اس‌بي است كه مي‌توان
تجهيزات مختلف كامپيوتري را به اين هاب وصل كرد. با اين لگوها مي‌توان
تا 48 دستگاه جانبي را به سيستم خود متصل كنيد.
 

 

 

 ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ايران ويج ( ارور سابق )‌


 

 

با كمك اين پخش‌كننده سي‌دي، مي‌توانيد به
سي‌دي‌هاي صوتي مورد علاقه‌تان گوش بدهيد، اين درست است كه فناوري
سي‌دي‌هاي صوتي ديگر قديمي و كهنه شده و كمتر مديايي را پيدا مي‌كنيم
كه به‌صورت سي‌دي عرضه شود، اما با ديدن سي‌دي چرخان اين پخش‌كننده
كه با كشيدن سيم زيرش شروع به‌كار مي‌كند، ياد دوران قديم زنده مي‌شود!

 

 


ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ايران ويج ( ارور سابق )‌
 


 

 

 

 

 ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ايران ويج ( ارور سابق )‌


 

 

 

 

 ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ايران ويج ( ارور سابق )‌


 


روش‌هاي قديم به‌نفع امروز

قطعا از زماني كه يك نفر را در اتاق زنداني مي‌كردند تا درس بخواند،
مي‌گذرد! اما اين توپ سياه روش‌هاي قديمي را با فناوري نوين يكي
كرده و قفل آن تنها زماني باز مي‌شود كه وقت مطالعه‌تان به پايان
برسد و آن‌گاه مي‌توانيد از اتاق خارج شويد. يك روش قديمي اما موثر
براي پدر و مادرهاي مدرن! ‌

 

 ErrooorTM.CoM| گروه اینترنتی ايران ويج ( ارور سابق )‌








نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 1 تير 1390برچسب:, توسط مرتضی خورشیدی

۱/ كاری انجام دهید
دانشمندان بر این باورند كه
نرمش های هوازی منظم می تواند ساده ترین و مهم ترین راه برای سلامتی
طولانی مدت مغز باشد. در حالی كه قلب و ششها واكنشی سریع نسبت به دویدن بر
روی دستگاه دوی ثابت نشان می دهند، مغز هم به آرامی با هر قدم قعالیت
میكند. برای سلامت دائمی مغز، روزانه حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت جسمانی (دویدن
و نرمش های هوازی) می تواند نقش شایان توجهی داشته باشد.
۲/ متعادل بخورید
انرژی
بسیار زیاد یا انرژی بسیار كم خللی بزرگ در كارایی مغز ایجاد میكند. رژیم
غذایی تشكیل شده از مواد قندی كم با فیبر بالا و چربی و پروتئین معمولی
بسیارآرام تر از غذاهایی با میزان قند بالا (مانند شیرینی جات و نشاسته)
در بدن تجزیه میشوند. سرعت ثابت و ملایم هضم در روده مقدار انرژی بیشتری
را به مغز می رساند، و باعث بهینه‏سازی سوخت و ساز در ارگانهایی شوند كه
می توانند در سلامتی طولانی مدت نقش بسزایی داشته باشند.
۳/ مراقب رژیم غذاییتان باشید
در
حالی كه پرخوری فعالیت مغز را كند میكند و در طولانی مدت باعث وارد آمدن
به مغز می‏شود، كمبود كالری هم می تواند اثر مشابهی را بر مغز گذارد. رژیم
های غذایی مفرط می تواند باعث طولانی شدن برخی دردها در بدن و در نتیجه
سلب آسایش شوند، احساسی كه باعث اعتیاد افراد به لاغر ماندن (anorexia)
(ترس از چاق شدن) شود. بسیاری از مطالعات رژیم های غذایی مفرط را با حواس
پرتی ، اختلال در حافظه و پریشانی مرتبط می دانند.
۴/ مراقب بدن خود باشید
بسیاری
از بیماری های قابل پیشگیری مانند دیابت نوع دوم، چاقی، فشار خون و… می
توانند تاثیر بسزایی در پیر شدن مغز داشته باشند. فعال و سالم نگه داشتن
سیستم گردش خون با كارهایی از قبیل سیگار نكشیدن و عدم استفاده از چربی
های اشباع شده مانع از پیری زودرس مغز میشود.
۵/ از استراحت و آرامش لذت ببرید
در
زمان استراحت و رویا، خاطرات به آرامی مرور میشوند، بعضی دور ریخته میشوند
و بعضی ذخیره می شوند. مطالعات نشان می‏دهند وقتی دچار كمبود خواب هستیم،
پروتئینی كه سیناپس‏ها (محل تماس دو عصب) را شكل می دهد توانایی كافی برای
تفكر و فراگیری را از دست می‏دهد، علاوه بر این خواب ناكافی با فراموشی در
ایام كهولت رابطه مستقیم دارد.
۶/ از قهوه تان لذت ببرید
تحقیقات
نشان داده است كه استفاده منظم از كافئین از مغز محافظت می كند. بر اساس
یك مطالعه علمی ۲ الی ۴ بار سرحال آمدن بعد از خستگی در یك روز می تواند
به كاهش فراموشی كمك كند و ۳۰ تا ۶۰ درصد از بروز آلزیمر پیشگیری كند.
اینكه آیا كافین موجود در چای و قهوه باعث رفع خستگی میشود یا آنتی
اكسیدان موجود در آنها هنوز مشخص نیست اما قهوه باعث افزایش سطح هوشیاری
در این بعد از ظهر و چند سال بعد میشود.
۷/ ماهی بخورید
براساس
تئوری های جدید وجود ماهی در رژیم غذایی انسانها می تواند نقش بسزایی در
تقویت حافظه انسانها داشته باشد. اسیدهای چرب مورد نیاز مانند امگا ۳،
برای ساختمان مغز مهم بشمار می آیند و تاثیر آنها برای درمان بیماری های
مغزی بسیار موثر است. مطالعات انجام گرفته بر روی تاثیر مكمل امگا ۳ نتایج
جالبی را به همراه داشت كه نشان می داد امگا ۳ دربرخی دیگر از منابع غذایی
مانند تخم كتان، ماهی ها و برخی از حیوانات علف خوار نیز یافت می شود.
۸/ خونسرد باشید
استرس
تاثیر بد و مخربی روی مغز می گذارد و با ترشح هورمون‏های خطرناكی در
ناحیه‏ی هیپوكمپوس (hippocampus) و سایر قسمت های مغز، حافظه را تحت تاثیر
قرار می‏دهد. بعضی از دانشمندان بر این عقیده‏اند كه داشتن یك زندگی
متعادل و دنبال كردن فعالیت های آرامش بخش مانند یوگا، حضور در اجتماع و
انجام فعالیت‏های هنری می تواند روند فراموشی بر اثر كهولت سن و پیری مغز
را به تاخیر بیاندازد.
۹/ از مكمل ها استفاده نكنید
اخیرا استفاده
از مكمل ها به وسیله برای جبران كاستی‏ها تبدیل شده اند، استفاده از مكمل
های آشنا برای ما مانند مولتی ویتامین ها تنها نوعی هدر دادن هزینه است.
دارو های مكملی مانند (ginkgo) و (melatonin) امروزه از نظربسیاری از
افراد به سطل های زباله تعلق دارند. علیرغم منشا طبیعی، اینگونه داروها
فاقد عوارض جانبی نیستند، عوارضی مانند: فشار خون بالا، مشكلات گوارشی،
مشكلات باروری و افسردگی. برای انسانهای سالم داروی (ginkgo) هیچ تاثیر
مثبتی ندارد و گاها تاثیر دارونماها از این گونه مكمل ها بیشتر است.
۱۰/ مغز را به چالش بكشید
حل
یك جدول، بازی فكری یا تست هوش به عنوان سوالات هوش و محرك مغز به شما كمك
میكنند تا همیشه ذهنی جوان و سالم داشته باشید. هرچند كه كمبود سواد عامل
موثری در كاهش حواس و كمكاری ذهن است. هرچه بیشتر برای یادگیری تلاش كنید،
ذهن شما برای دوران كهولت آماده‏تر و جوانتر خواهد بود. كلید كار میتواند
انجام یك كار چالشی جدید مانند حل یك پازل جدید و سرگرم كننده باشد.


.: Weblog Themes By Pichak :.


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 88
بازدید کل : 1715
تعداد مطالب : 52
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1



امارگیر حرفه ای سایت



تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک